12515

Id:12515

Separación de Héctor y Andrómaca
Smibert, John
Fecha: 1750
Download

42.366662
-71.048584
42.366662
-71.048584

Separación de Héctor y Andrómaca
Smibert, John
1728-1751
1688-1751 Born in Edinburgh, John Smibert worked as a craftsman and copyist in London before traveling to Italy to develop his artistic skills. In 1729 he arrived in Boston to join the philosopher George Berkeley in establishing a university in Bermuda. When these plans dissolved, Smibert established a painting room, an artist’s supply shop, and a gallery that displayed his copies after important European paintings. Even after his death, his studio remained and nurtured American artists from Robert Feke, John Singleton Copley, and Charles Willson Peale to John Trumbull and Washington Allston. The artist’s second recorded composition made in Boston, this portrait of the widowed Catherine Page Brinley Lyde (1663–1755) is typical of his earliest American works.
No
01 Óleo sobre tela
www.mfa.org/catalogues

Museum of Fine Arts of Boston
United States
Boston
United States
Boston
N/A

Temas seculares
Clásicos y mitológicos
N/A
N/A
N/A


Armadura
Columna
Niños
Soldados
Ciudad
Hombres
Mujeres
Túnica
Terrestre / Ciudad - poblado
Relatos mitológicos
Sin donante
Ninguna
Invención/representación
Armadura
Espada
Vestido
Edad: adulto
Edad: Niñez
Escena: simple
Género femenino
Género masculino
Personaje colectivo
Personaje: contacto corporal
Personajes: Profanos
Presencia: niños


La cultura barroca es gestual. El gesto complementaba la comunicación visual con gestos de oralidad, de modo que las pinturas “hablaban”. La siguiente información trata de reconstruir la cultura gestual quirológica y quironómica a partir de los tratados y de las frecuencias gestuales en la pintura colonial.

4406 06 Posición: Otros tipos
0862 anonimo sor ana mar%c3%83%c2%ada de san francisco y neve xviii mx copia 01 Posición: de Pie
N/A
N/A
N/A